پرش به محتویات

پروژه‌های دانشجویان کارشناسی

عنوان: طراحی و پياده‌سازی سامانه بازآرایی خودكار كد منبع
- پژوهشگر: حسین اسدی
- توضیحات: هدف این پروژه، توسعه‌ی سامانه‌ای است که با تحلیل نحوی کدهای برنامه‌نویسی، عملیات بازآرایی استاندارد مانند استخراج بخش‌های کد و بهبود ساختار داخلی برنامه را به صورت خودکار انجام دهد، بدون آنکه رفتار بیرونی نرم‌افزار تغییر کند. این سامانه کیفیت نسخه‌ی بازآرایی‌شده را براساس معیارهایی مانند پیچیدگی ساختاری، میزان وابستگی اجزاء و شاخص نگهداری ارزیابی کرده و نتایج را از طریق یک رابط کاربری گرافیکی ساده به کاربر نمایش می‌دهد.

|


عنوان: طراحی و پیاده سازی سامانه پرداخت خرد با استفاده از رمزینه پاسخ سریع
- پژوهشگر: سعید مصباح
- توضیحات: هدف این پروژه طراحی و توسعه یک اپلیکیشن موبایل برای پرداخت خرد با استفاده از رمزینه پاسخ سریع است

|


عنوان: طراحی زبان خاص منظوره و کامپایلر برای توصیف و تحلیل موسیقی ایرانی
- پژوهشگر: حامد فلاحی
- توضیحات: این پروژه به تحلیل خودکار موسیقی سنتی ایرانی با استفاده از یک زبان خاص‌منظوره می‌پردازد، زیرا ابزارهای موجود بیشتر بر موسیقی غربی تمرکز دارند و برای ساختار پیچیده موسیقی ایرانی مناسب نیستند. با استفاده از زبان خاص‌منظوره، قواعد مدال و ساختاری موسیقی ایرانی به‌صورت صوری تعریف شده و امکان تحلیل نحوی و معنایی قطعات فراهم می‌شود و همچنین پس از پردازش ورودی سیستم، نواقص احتمالی قطعه شناسایی و بازخورد ارائه می‌شود. این ابزار می‌تواند به‌عنوان یک سامانه آموزشی و تحلیل‌گر هوشمند، نقش مهمی در ارتقای کیفیت یادگیری و تولید آثار موسیقی ایرانی ایفا کند.

|


متوازن‌سازی خودکار آیتم‌ها در بازی‌های دیجیتال با مدل‌های زبانی بزرگ
- پژوهشگر: علیرضا پاکساز
- توضیحات: این پروژه با هدف طراحی و پیاده‌سازی یک ابزار هوشمند برای متعادل‌سازی آیتم‌های بازی‌های رایانه‌ای توسعه داده می‌شود. در این پروژه، یک بازی نمونه در سبک دفاع برجی (Tower Defense) با استفاده از موتور Unity طراحی شده و داده‌های مربوط به انتخاب و استفاده از آیتم‌ها توسط بازیکنان جمع‌آوری می‌گردد. سپس این داده‌ها به کمک یک سامانه مبتنی بر جنگو (Django) پردازش می‌شوند تا با استفاده از مدل‌های زبانی بزرگ (LLM) پیشنهادهایی برای بهبود توازن آیتم‌ها ارائه شود. این پیشنهادها در اختیار توسعه‌دهنده قرار می‌گیرد تا به‌صورت دستی در نسخه بعدی بازی اعمال گردد. هدف نهایی این پروژه، کاهش بار ذهنی و زمانی توسعه‌دهندگان در فرآیند پیچیده بالانس‌سازی بازی و افزایش کیفیت تجربه بازیکنان است.

|